Henrik, Christoffer og Ernst, modtager Sejlerskole bevis.

Lær at sejle med sejl

Igen i år tilbyder Nysted sejlklub kursus i at sejle en sejlbåd, vi sejler i Nordisk Folkebåd som er en meget sikker og nem båd at sejle.

Undervisningen strækker sig over 12 lektioner, 6 før sommerferien og 6 efter, eleven vil lære de forskellige udtryk på en sejlbåd, hvordan man sejler i forhold til vinden samt hvordan man binder forskellige knob som bruges på en båd.

Da vi ikke har haft den store søgning til jolle sejlads for de helt unge, vil vi derfor tilbyde at unge fra 14 år kan deltage i sejlerskolen.

Alle vil også kunne deltage i vores ugentlige kapsejlads som gast på en af de deltagende både og når man har fået noget rutine i at sejle folkebåden, vil man kunne deltage på lige fod i kapsejladserne, som skipper/gast i en af skolebådene.

Efter endt kursus er det muligt at låne en skolebåd og sejle på egen hånd.

Så går du med en lille sømand i maven skal du selvfølgelig med på sejlerskole.

Tilmelding samt yderligere info på mail jepsmed@gmail.com eller 25573812

Med sejler hilsen

Jørgen Petersen

Elever til sejlerskolen er samlet i klubhuset

De bliver delt op i 3 hold så der sejles Mandag, Tirsdag og Torsdag med Fredag som reserve dag

Folketidende 19-04

En god dag i Oktober

Søren Raahauge

Seneste kommentarer

09.01 | 11:33

Hvad er..... e-mail adr. til Nysted sejlklub

18.09 | 19:28

Kan jeg blive medlem af Nysted sejlklub?
Og er det muligt , at få en bådplads…ligger pt ved hæve/sænkebroen i Nysted.

16.02 | 16:07

Jeg har sendt en kommentar til Tv2øst om jeres presenning og stakit.
Den er for lang til at stå her.

22.04 | 06:44

Ungdom i optimist, hvad så når de er ældre og ønsker lidt mere ? Har i andre tilbud ? Wayfarer, Feva eller en lille kølbåd ? Jeg har børnebørn i Nysted og flytter selv til Lolland med min Elvstrøm 717

Del siden